Followers

Gomo Klate Gomo

epi:  sapo ado lecu meroh?
aku:  nk wak gapo?
epi:  nk pakai di muka la. nk g tgk bola di stadium nih.
waqar:  pi, mu g spray jah. sbelah muka rm3.
epi:  dulu rm3. loni rm5. mahal. baik beli lecu jah.

Haha hoye2 klate lawan negeri sembilan, klate menang 2-1... haha bagus2.. waktu tu aku kat umah abang ime. kaklong satu family pun tgk bola kat umah abang ime. epi jer yg g tgk kat stadium.

abg ime: thn lps kito g tgk d stadium jgk. oooo perit keno skali. bola main pukul 8.30. pukul 6 nk keno masuk stadium doh. masuk lmbt2, xdok tmpt duduk. pahtu tu panas po gapo dale stadium. ngan laparnyo. burger mahal po bedil. xdok sayur pun rm3. baik tgk dumoh. lapar boleh buko puyok. ngatok boleh ltk palo atah bata. dago air boleh buko peti. ambik karipap, ambik batal, duk nyenggey depe tv, xdok apo satu. g stadium, panas lagi, dago lagi, lapar lagi. nk kencing, nk berok pun payoh.

Haha kali ni klate pakai baju warna putih. pertama kali klate pakai baju warna putih. biasanya merah jer. tahun ni tahun pertama klate pakai putih. abg aku ckp, mmg tahun ni sistem pengurusan bola klate bagus. dia punyer pengurus ambik kisah pasal persatuan. then abg aku ckp, mmg patut tukar warna baju, merah kan tanda nya marah. sebab tu asyik kalah. haha skali lagi abg aku wat lawak. tapi ada betulnya juga. mmg kdg2 kita xleh nk pcaya bnda2 mcm ni. tp tu org kata keserasian. kdg2 kena pcaya jgk bnda2 gini. abg aku asyik duk ckp jer klate akan menang. berkat sultan baru, Sultan Muhammad ke IV. sebab sultan tu dia alim, mmg bagus bab2 agama. hehe aku pun xth la betul ke tak. dengar jela. huhu bila separuh masa pertama, klate xsumbat pape gol lagi, semua duk resah. ingatkan kalah. masa tu kami tgk kat siaran Arena Astro. then pengulas dia ntah sape nama. lupa. tp memang xbest la. sebab pengulas dia nampak sangat anti klate. asyik menyebelahi negeri sembilan jer. kalo pemain negeri 9 wat slh, pengulas tu ckp, tak apelah, kecik jer. tapi kalo pemain klate terlanggar sikit pemain n9, beri-ia pengulas tu sebut. huhh apelagi marah la waqar n abg aku. "mana boleh macam tu. pengulas sepatutnya kena adil. ni nampak sangat dia berat sebelah. menyakitkan hati penonton jer". waqar dh panas dah time tu. haha aku pun rasa mcm xpuas hati jgk. then bila separuh masa pertama hbs, iklan selama 15 minit. pastu kaklong try bukak tv1. tv1 pun ada jgk siaran langsung bola. bila dh start, tgk2 tv1 pengulasnya hasbullah awang. pastu abg ime ckp, "haa ni baru yolo. pengulas xberat sebelah. patut la klate xsumbat gol sakni, kito tgk saloh channel. kalu dari tadi kito tgk tv1, mmg n9 xsumbat tadi." hahaha terguling2 aku gelak. abg aku ni mmg suka wat lawak. dlm separuh ms kedua ni, nmpak sgt pemain2 klate bermain dgn aktif. selalu wat serangan. mesti waktu rehat tadi jurulatih dah ckp mcm2 kat pemain. huhu pastu bila gol pertama dibuat, semua org bersorak. aku ngan abg aku sampai terlompat sambil tepuk tgn. girang tak terkata. riuh satu flat. haha maklum la PPR Pantai Ria tu kbykannya org klate semua. bila dh sumbat skali, pemain2 klate lagi la bersemangat untuk wat serangan. lps tu sumbat plak skali lagi. melompat2 plak aku ngan abg aku. anis, yaya n csya tgk jer aku ngan abg aku duk lompat2. terkejut diorg. pastu baru la bdk2 tu pun ketawa jgk walaupun xth pape. haha lawak2... tp series, mmg best tgk bola ramai2... patut la org berpusu2 p stadium. aura dia mmg lain. lagi seronok. epi sampai xde suara dia. bila bcakap ngan dia pg ni, serak suara dia. haha ni mesti banyak menjerit time kat stadium.. haha alhamdulillah klate pecah rekod, tahun ni menang. semoga tahun dpn menang lai. amin.






No comments:

Post a Comment