Followers

Duhai Hati..

Salam dan selamat petang... hari ni aku nak luahkan serba sedikit ape yg ada dlm hati aku, apa yg bermain dm pikiran aku 2 3 hari nih..

mlm tadi result sem 5 dh boleh check. aku dah check dah. alhamdulillah. walaupun pngs aku xnaik menggunung mcm org lain, tp pngk aku xturun. maintain jer mcm sem lpas. hemm ntah la..xtau nak habaq lagu mana. rasa2 mcm boleh jawab aritu, tapi bila dpt result, xgempak mcm org lain pun.. nak salahkan org lain pun, diri sendiri yg ambk exam. nak salahkan takdir, mmg xboleh. berdosa kalo salahkan ape yg dh Allah tetapkan. hemmm tapi aku akui, sem lepas, time dkt2 nak exam tu, mmg aku hadapi byk mslh. jiwa kacau. hati xtenang. emosi terganggu. mcm2 perkara berlaku. tipula kalo aku habaq semua masalah tu sikit pun tak ganggu study aku. mmg mslh2 tu mengganggu kehidupan aku sgt2, smpaikan aku tidur dgn berlinangan air mata, mkn xlalu, asyik duk mengelamun jer. hemm ya Allah... ada satu sem lg. satu sem ni, akan aku cuba wat yg terbaik lagi. akan aku cuba hindari drp hadapi mslh2 yg mlibatkan hati n perasaan. akan aku cuba buang jauh2 segala perasaan sedih aku ini. aku tahu, setiap org berbeza rezeki msg2. mgkin mmg dh tertulis rezeki aku dlm study hanya setakat ni. aku terima ya Allah. ya Allah, skang nih matlamat aku hanya satu, aku nak graduate dgn pngk nombor 3 kat dpn. tak tinggi mcm org lain pun xpe, asalkan kat dpn tu nombor 3. kalo aku graduate dgn pngk 3.00 pun aku dh berpuas hati ya Allah. itu jer harapan aku skang nih. aku tak mintak byk2 mcm org lain dpt, aku tak kisah brape org lain dpt, asalkan aku dpt capai matlamat aku, aku dah bersyukur sgt2. aku tahu kemampuan diri aku. sbb tu aku tak nak berharap terlampau tinggi. ya Allah, aku mohon, biarlah aku dpt capai matlamat aku. bantulah aku ya Allah. kuatkanlah semangat blaja aku ya Allah. aku harap, sem dpn aku boleh blaja tanpa ada sebarang mslh yg boleh menganggu aku utk blaja.. semoga aku dapat capai matlamat aku ya Allah. aku mohon keberkatan dr Mu ya Allah. amin...

No comments:

Post a Comment