Followers

Oh begini rasanya..

Dengan nama Allah swt.. Assalamu'alaikum wbt..

Oh begini rasanya perasaan menjadi seorang perantau.. perantau la sgt.. huhu 
mlm td xde rasa pape.. sbb xdgr sgt takbir.. xdela kuat spti pg ni.. 
tp saat pukul 5.30 pg td takbir kdgrn di surau kat bwh ni, br start rasa sedih.. tp masa tu mamai2 lagi.. so xrasa sgt la kan.. 
tp bila bgn pg td, ya Allah rasa sedih sgt2 bila dgr takbir raya.. 
ni kali ke-2 aku xblk raya..
first: ms kat matrik.. aku ikut pija blk umah dia kt perak..beraya kt sana..
at least, rs jgk suasana raya.. kat sana, raya haji mcm raya pose.. knk2 dtg beraya then bg duit raya semua. 
biasanya kalo bgn di pagi raya, terus ke dapur, nmpk wajah ma.. ni bgn dr tido,xde pun muka ma.. 
padahal kalo kat kg pun, bknnya ada wat pape
..raya haji.. 
mana ada msk mcm raya pose.. skt tu ada la.. sbb kami akn msk guna daging lembu yg kami korban.. 
utk wat sup, goreng, singgang n mcm2 lg.. 
then pgl sdara mara n jiran2 dtg umah utk mkn.. 
so, kami start bz bila abah dh bwk pulang daging2 tu.. 
tp kat sini, xdpt rasa semua tu.. sedih2.. 
tu la gatai xmau blk sgt.. pdn muka.. 
lagi bertambah sedih bila aku bukak pintu utk abg aku yg br blk keje, 
then tetiber dia ckp,
 'mlm ni angah keje express timuran wau.. wooo angah nk blk umah.. rugi kalo xblk.. 
nk mkn sup.. kt sini xdpt nk rasa sup daging lembu korban.. nk cari mana.. '
 saat tu, muka aku dh berubah.. sedih.. rasa nk nangis.. dia tanya, 
'nk blk ker?? boleh kalo nk blk'.. 
tp aku jwb 'xpela.. blk lain kali la'.. 
yela, kalo dh blk, xkan nk dtg kl semula.. mesti dh duk kt kg.. 
kak fida xde org jaga.. dia msh dlm pantang.. 
tp pantangnya dh nk hbs
..entah la.. 
rs mcm ada yg menyekat aku dr pulang.. heeemmm... 

p/s: dr mlm td kuah laksa penang kak roha (umah bwh dr umah aku) ni masuk ke hidungku.. huhu xsbr nk g mkn.. my fevret!!!!

p/s/s: nk g beraya umah sape lg ek??

p/s/s/s: tahniah abg razak sbb dh dpt keje.. my cousin tuuu.. not my boyfriend.. dia civil engineer dr Utp.. dpt keje swasta kt gombak.. senang lah hdp cik zan n cik deris pasni.. dua2 ank dh keje..


No comments:

Post a Comment