Followers

Di Masa Lapang

Selama kurang drp seminggu balik raya baru ni, masuk jer raya kedua, tak tahu nak buat ape dah. Huhu lagipun raya baru ni, ramai yang tak sihat. so semua habiskan masa lepak kat umah jer. tak g mana2 pun. abah batuk. ma aku demam n selesema. ma waqar cirit birit. 3 hari dia duk umah aku. hehe dia tido ngan aku. hehe so aku pun tak tahu nak buat ape, aku pun wat la aktiviti masak memasak. tetiber rajin plak nak memasak. wat roti jala, bubur pulut hitam, donat, ais krim milo utk anis n yaya. haha waktu petang plak, acara beriadah ngan sepupu2 aku. kait buah kelapa, makan buah kelapa. hahaha biasa la hidup kat kampung. sepupu aku, lija yg panjat n ambik. aku tak panjat. ma aku tak bagi. takut jatuh sebab aku berat. huhu kelapa plak bukan kelapa muda, tapi kelapa yang belum ada isi lagi. orang kelantan panggil 'mumbe' lagi. haha tapi hentam jela walaupun airnya tak manis. rasa tawar jer. hahaha petang2 jugak aku duk depan umah, cari kacang botol yang dah boleh dimakan. tu jela. tak taw nak buat apa. nasib baik jugak la ada pokok kelapa, kacang botol, pisang, kangkung. boleh jugak la aku main2 ngan pokok2 tu. anak2 sdare aku biasa la, petang2 kejenyer bergambar jer. huhu kecik2 pun dah pandai bergambar. isy3.. hehe

bergambar jer tau

anis n paksu azam (adik waqar)





adik bongsuku, armin


bubur pulut hitam..hehe

first time buat sendiri..abah kata sedap..hoye2

roti jala..

ais krim milo..


2 comments:

  1. sedaknyo kin masok...
    jeles2..hehe
    una xpanda masok..huhu

    ReplyDelete
  2. oloh xdop gapo eh..msk hok simple2 jah..xpanda,buleh blaja..hok pntg,ada minat...hehe kin pun paka capok jah..hehe kalu xjadi gak,wi aye make..baso dio doh kito br blaja,xsemestinya jd first time buat..kin pun keno wat byk kali,br jd.. hehe

    ReplyDelete