Followers

Pasar Malam..

huhu..mlm td pasar malam di pantai hall.. aku g ngan kak fida, csya, epi n kurt (waqar)... sampai disana, aku dukung csya sbb ramai sangat orang. kalo biar dia jalan, mesti lambat punyer la. huhu pastu bila jalan, csya duk cakap 'papa papa'... dia pandang ke belakang. aku ngan kurt toleh la ke blakang. aku cakap 'papa? mana? papa work la'.. hehe pastu kurt plak cakap 'bukan papa. dia kata sampah'... haha aku pun iyekan jela.... then tangan terasa lenguh. aku bagi kurt dukung csya. tukar turn. pastu tetiber kurt kata, "selipar csya mana? xde sebelah. ada sebelah jer. " aduhh semua org tercari2. pastu kurt pun ckp, "haa td tu dio oyak selipar dio jatuh kot. duk oyak papa papa. nk oyak slipar xreti, panje tlajok. aduhh kitonyo xpehe." hahaha baru paham rupanya csya cakap selipar dia jatuh... haha ngokngek betul mak n pak sdare dia nih. tu pun xpaham. haha pastu terus g cari kat tempat csya tengok tadi. betul la. selipar ada kat situ. huhu uihhh byk giler memborong di pasar malam.. xcukup tangan nk bawak. tangan aku, kak fida, epi n kurt, rasanya dah byk tangan tuh. tapi still lagi xcukup. xth la brape hbs duit. huhu rambang mata. semua nk beli. aku beli yong taufu. teringin nk mkn. then beli rojak buah. terliur bila tengok buah pauh (mempelam) duk bergantungan kat pasar malam. huhu balik tu, terus bukak yong taufu n rojak buah. makan ramai2 sambil tengok majalah 3 yang memaparkan tentang gunung berapi di indonesia. ya Allah, syukur Alhamdulillah kerana aku dilahirkan di Malaysia yang selamat, aman, harmoni daripada segala bencana alam, peperangan dan sebagainya. syukur padaMu ya Allah. takziah pada keluarga mangsa2 gempa bumi di indon. Al-fatihah.

sebelum g psr mlm..


nk trn g psr mlm

yumyum yummy...

No comments:

Post a Comment