Followers

Turunnya dia..

Dengan nama Allah swt.. Assalamu'alaikum wbt & selamat tghri.. 

kalo diikutkan buku tersebut, tahun ni malam lailatul qadar pada mlm yg ke 21.. iaitu mlm tadi.. dan aku pun bangun mlm tadi.. niat di hati xnak tido smpai sahur.. tp gara2 rasa sunyi, takut, aku pun tido lbh krg kul 2.30 pagi.. huhu pagi tadi aku tanya atuk pasal benda ni.. 

atuk: betul.. dia (malaikat) turun mlm tadi.. antara kul 2.30- 3.00 pg.. rasanya dekat kul 3.. nmpk cahaya menerangi kawasan.. tp cahaya tu nmpk sekejap jer.. bukannya lama.. dia akn turun lagi pd kali kedua iaitu pada mlm2 yg ganjil spti mlm yg ke 23, 25 dan 27.. tapi mlm bila dia akn trn utk kali kedua, itu x tahu.. 

aku: eh atuk, dia akn turun lagi ker?? bukan ker skali jer ker??

atuk: dia akn turun lagi.. kali pertama dia turun, itu hanya nak bagi tanda bahawa dia akn turun pada kali kedua.. kali pertama tu, dia hanya turun sepintas lalu.. sebagai perasmian jer dulu.. bila dia turun kali kedua nilah, kita boleh berdoa, mintak apa yg kita nak.. pada mlm dia turun kali kedua tu, kalo dia nampak kita duk tunggu dia, masa tu lah dia akan datang bersemuka dgn kita, makbulkan doa kita.. kalo org2 beriman, mereka akn tunggu pada mlm2 yg ganjil selepas dia turun kali pertama.. utk berjumpa dgn dia dan mtk apa yg mereka nak..

aku: maknanya kita akn nmpk la dia??

atuk: akn nmpk.. 

aku: x takut ker atuk??

atuk: nk takut apanya.. dia malaikat..

aku: mlm tadi, uyo nk bukak tingkap.. tp rasa takut plak.. uyo xbukak la tingkap.. tp 10 minit skali, uyo selak langsir, tengok langit, tgk kat luar tingkap.. kot2 jumpa.. tp rupanya xjumpa.. tp mlm td mmg xde angin langsung.. pokok semua xde gerak2.. maknanya dia xturun lagi la masa tu.. 

hemm rasa menyesalnya tido mlm tadi.. kalo la tido lmbt sikit, ada peluang nmpk cahaya terang tanda turunnya dia.. xpela, tunggu tahun depan plak.. ^_^

2 comments:

  1. best sangat baca citer kak kin...
    teringin nak tengok..

    ReplyDelete
  2. hehe.. kak kim just share ape yg kak kin tahu.. semoga kita dpt tgk suatu hr nti.. ^_^

    ReplyDelete