Followers

ESEI

Dengan nama Allah..
Aku baru lepas solat zohor.. tetiber ada mesej masyuk..
Rupanya dari akak iparku yg tercinta, Kak Fida..
aku baca la mesej dia perlahan2..
tetiber jer...MAK OI!!!!!
biar betul akak nih!!!

akak: salam.. alang, leh tlg akak x? sok akak ada presentation, leh x alang tlg wat teks/karangan utk akak..
tajuk dia "memasarkan produk malaysia ke luar negara"... kat cini susah la nk cri maklumat.. tlg yer lang, nti akak belanja..

waaaa..... aku punyer la lama dah x tulis karangan, esei atau serba bagai ni.. hoho

aku: maknanya wat esei ker?

akak: a'ah.. nak kena wat esei.. akak nk wat pn xdan dah cz nk cri maklumat pun xde laptop.. klas abh kul 11 mlm...

Aik.. kelas??? kelas apenyer??? oo kursus.. eh cop2.. bkn ker akak start kursus lps raya cina ker??pelik2..

aku: pastu camaner alang nak anta kat akak? nak bpe patah perkataan?

akak: alang email la kat akak... tghri esok akak g cyber cafe jap print esei tu.. masa presentation 5 minit...

aku: nak suh alang wat power point skali ker?


akak: leh juga...


aku: ok.. bpe patah pkataan?


akak: ermm.. biasa esei bpe patah perkataan? xkisah la janji isi2 padat..


aku: i will try my best...


akak: ok.. chayok2 maklang..

hahaha... siap bagi semangat lagi tu... xtahan betul.. hemm kena wat esei.. aduss... akak nk isi2 padat laa... takut la plak isi2 aku ni xbernas mana... nanti malu plak akak time present nanti.. maklum saja la, aku ni bkn jenis suka wat esei.. wat esei merapu kat blog ada la.. huhu hentam saje lah labu... nsb baik esok xde kelas pagi.. leh la stay up mlm ni siapkan bnda ni... kak fida ni keje kerani kat balai polis... baru lagi dia keje situ.. dulu syrkt peguam.. then dia berenti sbb yg balai polis ni gomen (kerajaan).. sbb tu kena g kursus... 2 minggu lau xsilap.. hoho cian batrisya, mummy dia g kursus... terpaksa duk ngan nenek dia... ok la... kena start wat esei nmpk nya.. br ingt nk tdo.. hoho xpela.. skali skala... bkn org lain... fmly sndiri...

p/s: sape2 yg ada idea yg bernas, tlglah bg kat saya yer.. mekaceh.. hehe

No comments:

Post a Comment