Followers

Sudah makin terasa...

Dengan nama Allah...

uuwaa... menguap... astagfirullahal'azim... br bgn kul 10.30... 
haha ngantok.. mlm sebelumnya tido lmbt.. tlg wat esei.. 
then paginya bgn awal... siangnya xtido.. mlm td plak tido lmbt jugak la...
kul 1 kalo xsalah.. huhu
ohh ni bkn nk citer pasal xcukup ker, bgn lmbt ker, xpuas ht ker aper..
haha nk citer pasal tesis...
hemmm mlm tadi pertama kalinya aku mula terasa stress
bila perlu siapkan bab 2 tesis sedangkan byk lagi yg xsiap..
sebelum ni duk dengar jer org tu stress, org ni stress..
bila dh jd pada diri sendiri, baru tahu mcmaner..
waaaaaa rs nak nagis je mlm td...
minggu ni dr. ghafur nk 2 benda..
1) nak tesis bab 2.. ni ok sikit sbb aku tinggal sikit je lagi yg xsiap..
bila start menulis, rasa ok lagi..
xrasa stress lagi...
tapi bila dh siap tulis, bila tgk page, 3 page.. (2 page lbh sikit jer.. haha kira 3 la..)
MAK OI....
sikitnyaaaaaaaaaa...
kelmarin kat dlm kuliah, kalo xsilap syi n tikah duk hitung,
sekurang2nya 7 atau 8 page utk setiap bab...
HAAAAA??
mana aku nak cari page seterusnya ni??
nak tulis ape lagi?? kang kalo merapu2, dr. ghafur xpaham..
ntah2, aku sendiri pun xpaham..
aduhhhhhh...
aku baca skali lagi artikel tu... baca satu persatu..
then aku teringat, aku xde letak gambar pun.. 
then aku ltk gmbr.. n ckp la sikit pasal gambar tu...
jadilah 4 page... ok la kot.. xlarat dah.. 
ten baca la semula apa yg aku tulis... ADUSSS...
byknya ayat yg tunggang langgang... mcm melompat2 ayat aku..
kena betulkan skali lagi..

2) nak draft bagi isi kandungan.. dia nak tgk bab 1 kita ape,
 bab 2 ape, bpe bab semuanya..
ala2 mcm tu laa...
yg bermasalahnya yang bab 3..
aku tak tahu nak wat tajuk ape... dan aku tak tahu nak tulis tajuk ape kat anak2 dia...
eh, mcm kofius jer...
mcm ni..
BAB 3: ?????
3.1: ????
3.2: ????

haa mcm tu laaa... huhu sebab bab 2 n bab 3 aku buat yg 
artikel yg aku cri kat tenet... kalo tgk sekali imbas, 
artikel tu mcm PERFECT giler laaa...
tp bila tgk n baca, huhhhh BYK GILER nak kena edit ayat dia...
artikel tu xformal satu hal... dia berbahasa 'I' 'YOU'... 
tu xpe lagi.. leh jer tukar jd 'we'.. kat BM 'kita' la..
yg buatku rasa stress tu bila tajuk yg dia bagi dalam artikel tu
sebenarnya xleh pun dijadikan sebagai tajuk..
dia nak explain pasal masalah katak, tapi dia explain dlm bentuk penceritaan sehari-harian dia sepanjang dia cari penyelesaian masalah katak ni...
contoh tajuk dia 'Remember of Things Past'
'Depth of Understanding', 'A Moment of Zen'... 
aduhaiiii... lemah longlai rasanya badan ni... 
so bila nak tulis tajuk aku sendiri, kena la baca n phm semua yang berkaitan ngan bab 3...
padahal nak wat draft isi kandungan jer.. bukan nak tulis tesis bab 3..
masa plak terhad jer.. hr ni dh nk kena anta.. xsempat nak baca semua tu..
nk kena translate dulu, baru la phm..
bila settle yg anak2, tajuk yg utama bab 3 plak nk kena pk...
nak letak tajuk ape supaya sesuai dengan semua tajuk anak2 bab 3..
ya Allah... mlm td nk nangis ada, nk mrh pun ada, jeles pun ada..
nk nangis sbb mmg ambk masa lama sgt duk pk tajuk bab 3...
nk mrh sbb nape la penulis artikel ni wat mcm tu..
jeles sbb rumate aku kul 10 lagi dh tido.. sobsobsob..
huhu nasib badan..
nasib baik waktu wat benda ni, aku pasang lagu2 nasyid..
lagu nasyid kan rentak slow..
so mcm bagi aku ketenangan la utk cri tajuk..
kalu dgr lagu rancak, rasa nak humban jer laptop ni kat tingkap..
makin menabahkan stress aku ada laaa...
hahaha

syukur alhamdulillah akhirnya siap bab 2 n draft isi kandungan..
harap2 xbyk yg Dr. perbetulkan.. huhu




p/s: mlm td dpt nsj dr syi, gtau dia xnk anta hr ni... so aku pun xanta jgk la sbb mls nk g fak.. dlm ht ni dh bersorak ria sbb boleh tido lama sikit... haha 

p/s/s: alhamdulillah hr ni aku pose hr yg ke-15... maknanya ada 11 hr lg... huhu dulu waktu nk mula2 start pose, rs mcm berat jer sbb byk.. ni dh rasa xsbr nk hbskan...hehe

No comments:

Post a Comment