Followers

Ultraman Yang Bernilai RM295

Dengan nama Allah.. Assalamu'alaikum wbt & selamat menunaikan solat isyak.. kelmarin aku balik umah sepupu aku, kak uji  kat puncak alam.. pegi naik tren n then dia ambk kat ktm batu 3.. smpai dlm kul 12 lbh.. then sebelum balik, kami singah tesco shah alam... nk beli brg dapur.. bila dh kuarkan duit, kami masuk tesco.. kak uji ckp, abg sayyid demam.. so, bila masuk tesco tu, first2 nampak brg2 mainan.. 

kak uji: emm cian abg, demam.. beli la satu ultraman kat dia.. dia kalo ada mainan baru, sihat sikit dr demam.. k segarkan angin dia.. 
aku: ooo.. nk yg mana??
kak uji: jap nk tgk.. kak uji lupa la yg mana ultraman yg dh beli.. sbb byk sgt ultraman kat umah tu.. sayyid xleh kalo beli ultraman yg sama.. mesti dia ckp 'yg ni dh ada'.. 

mcm2 ultraman ada.. ada yg 1 jer.. ada yg satu set.. yg satu set tu rm60 lbh.. mhl giler.. cari punyer cari,

aku: yg ni hrga dia rm20.. yg tu rm15.90 siap ada pistol lg..
kak uji: beli yg ada pistol laa.. 

then beli la ultraman tu.. then kami beli brg2 lain.. lauk, sayur..

kak uji: agak2 bpe dh kita beli ni??
aku (dgn konfiden): rasanya xlbh rm100 lg ni.. 

then kami pun ambk lg brg dapur yg lain.. maklumlah utk wat stok 2 minggu.. then g kaunter utk byr.. bila siap semua brg di scan, 

cashier: semuanya rm383.50... 

mak oii.. biar betul!!! aku jg blur sekejap.. otak ni duk pk, brg ape yg mhl sgt smpaikan semua rm383.50?? kak uji pun kuarkan duit.. tgk2, duit cash xcukup.. kak uji kuarkan rm250 jer td.. then aku teringat yg aku ada cash rm100.. pinjam duit aku pun, still xcukup.. 

kak uji: cash xcukup laa.. guna maybankard boleh kan??
cashier: boleh.. kira guna cash, n yg xcukup tu guna maybankard yer?
kak uji: ok..

dh siap sign semua, kami pun jln kuar nk g tmpt parking.. aku still lg blur.. speechless.. pastu kak uji gelak jer..

kak uji: kak uji dh agak dah.. mesti lbh rm100.. nsb baik leh guna maybankard.. ni untungnya ada maybankard.. 
aku: yela kalo lbh rm100 pun, xkan la smpai 300 lbh.. xbyk pun bli.. xpenuh pun satu troli.. 
kak uji: mmg laa.. beras dh rm30 lbh.. lauk2.. sayur.. biasanya kak uji beli brg sikit2 pun, mesti hbs dkt seratus.. hr ni byk jugak ni kita beli brg..

aku senyap.. then kak uji g atm utk kuarkan duit utk ganti duit aku.. aku tolak troli ke tmpt parking.. pastu tetiber terdetik ht aku nk tgk resit senarai brg.. check punya check, aku tgk xde pun hrga utk ultraman.. hrga dia rm15.90 tp xjmpa pun.. then aku terpandang satu brg yg tertulis 'Ultra Ride = RM295.50'.. aku mula pelik.. brg ape ni yg kami beli smpaikan 200 lbh?? rasanya xde.. pastu baru teringat yg ultra tu singkatan kpd ultraman.. haa?? biar betul!!! xkan hrga ultraman tu 295.50?? bkn yg ori pun... yg mana st betul ni?? hrga kat resit ker, hrga kt tmpt brg td?? aku dh mula musykil.. then kak uji dtg.. aku gtau dia.. pastu kitorg kira blk brg2 yg dibeli kalo tak termasuk ultraman tu.. baru dlm 100 lbh.. 

kak uji: diorg silap la ni.. aduii sabar jela.. nsb baik tak terberanak kt sini.. tunggu jap.. kak uji g kaunter customer service.. 

hmpir 45 minit tunggu, then kak uji dtg.. betul la diorg yg slp.. bar code kt brg tu yg slh.. fuhhhh.. lega.. nsb baik teringat nak check dulu.. kalo x, rugi duit 200 lbh.. 

kak uji: tu la kan.. kalo guna scanner ni mmg cpt, jimatkan ms.. tp boleh mybabkan berlaku bnd2 mcm ni.. beza bkn seringgit dua, tp beratus bezanya.. lbh baik guna mesin yg tekan hrga tu.. risiko utk tersilap tu rendah.. cuma lmbt jela.. nk kena tekan satu2.. kalo guna scanner ni, pembeli la yg kena alert.. tkt terjadi mcm kita ni.. 

huhu.. betul betul betul... hehe gara2 ultraman abg sayyid, nk dkt kul 3 br smpai umah.. hehe

ni jer brg yg dibeli.. huhu

No comments:

Post a Comment