Followers

Discharge (^_^)

Dengan nama Allah.. Assalamu'alaikum & selamat berehat atau membuat kerja.. hihi hari ni happy sgt3... pagi tadi g HUKM (ataupun skang ni dh guna nama PPUKM) sbb ada appointment ngan doktor berkaitan ngan penyakit aku yg aku alami 3 4  bulan yg lalu.. segan la nk gtau kt sini.. senang citer, penyakit org pompuan la.. hihi ok, nak citer sikit tntg hr ni.. hr ni g HUKM (mcm xbest la kalo pgl PPUKM.. mcm PPUM la plak.. hehe) ngan mahirah.. dia nak ikot.. btolak kul 8 pg.. smpai di Bandar Tasik Selatan kul 9.. tunggu punya tunggu bas, kul 9.50 br bas dtg.. sabar jela.. huhu then smpai di HUKM lbh krg kul 10.15 kot.. smpai2, terus g daftar, sbb dh expert.. ni kali ke-4 aku g sana.. first g ngan may.. second g ngan lin.. 3rd aku g sorg2 waktu cuti antara sem 1 n sem 2 hari tu.. ni yg ke-4 n yg terakhir.. bila serah kad temu janji, duduk kt bangku smbil borak2 ngan may.. then tetiber nurse pgl 'Puan Nurul Asyikin'.. aku wat xth lg.. skali lagi.. 'Puan Nurul Asyikin'.. dlm ht aku, "mcm nama aku".. then may ckp, "kak kin, nama kak kin tu.. g cpt..".. dgn blur2 itik, aku g kat kaunter.. aku terlupa lak yg aku dtg ni klinik ibu2 mengandung.. dia ingt aku dh kawin kot.. so dgn selambanya dia pgl aku 'Puan'.. hihi then aku kena check berat bdn n tekanan darah.. ms ni ht rs berdebar2 jer.. huhu dh 3 bln xdtg.. so masuk2 kat sini, terus berbau ubat2 hospital.. sbb tu ht berdebar2.. smpaikan may ckp, "haha kak kin ni, mcm mak org.. kalo g hospital, mak org msti berdebar.. nervous.." haha pape la may.. yg pntg, ms tu mmg berdebar.. hehe then g timbang.. waaa!!! mcm tak percaya.. betul ker ni?? ke penimbang ni slh?? tp ni penimbang digital.. xmungkin slh.. berat aku 47.5kg??? isy mcm xpercaya.. huhu sblm ni hmpir2 50kg.. alhamdulillah.. turun.. tetiber rs bersemangat nk turunkan smpai 45kg.. haha ntah pape.. then check tekanan darah.. huhu yg ni yg xok sikit.. tekanan drh aku rendah sikit la.. 105/69.. huhu kalo normal 120/80.. aduii.. mgkin sbb mlm td tdo lmbt sikit n sbb aku nervous.. ntah la.. tp mmg aku rs kepala aku pening sikit pg ni.. huhu xksh la.. nurse xckp pape pun.. then aku ngan may g la tunggu di ruang menunggu.. no aku 9028.. mknanya no glrn 28 di blk 9.. tunggu punya tunggu, kul 1 br turn aku. ramai giler org.. sabar jela.. dh lenguh seluruh bdn sbb lama sgt menunggu kat kerusi.. may smpaikan tertido.. dia baca novel hbs 6 bab.. huhu kesian may.. lain kali mmg dh xleh bwk kwn.. cian kwn aku kena tunggu lama.. eh tp dh xde dh lps ni.. sbb td doktor ckp semuanya mcm dh normal... so dia tanya aku, "so, awak nk dtg lg x??".. dia tanya aku mcm tu, aku apa lg.. "xnk dtg dh doktor.. " haha doktor tu senyum jer.. lupa lak.. hr ni doktor lelaki yg check aku.. sbnrnya xnk dtg tu sbb mls nk tunggu turn lama2.. dh la kena skip kls.. lgpun doktor ckp dh ok, so xperlu la rasanya nk continue appointment.. then doktor ckp, "kalo mcm tu, sy discharge awak hr ni la".. yahooooo... hureyyyy... alhamdulillah.. gembira tak terkata... akhirnya aku sht walafiat.. bila dh siap ambk surat MC, aku pun blk... tunggu turn hmpr 3 jam.. jumpa doktor 15 minit jer.. sabar jela.. hihi lps tu teman may g kajang.. tp xnk citer part g kajang.. sbbnya entry ni just nk citer tntg g HUKM.. ok la.. mata dh ngantok.. gudnite semua.. :)

ni la yg akn nurse bg setiap kali dtg appointment


hihi 

sbnrnya aku bleh duduk x ek sbb ni ruang menuggu utk isteri.. aku bkn isteri.. hehe

yg lain semua dtg ngan husband.. tp kiter dtg ngan friend jer.. huhu

cian mahirah.. boring..

alahai smpai tertido.. ciannyer.. sorry tau.. lain kali kin dtg sorg j

3 comments:

  1. wahahahahha..gambaq tengah tdO x tahan..lOl

    ReplyDelete
  2. hehe..sedak mayrah dok tdoo tuu..apa2 pun kak kin,alhamdulillah..:)

    ReplyDelete
  3. may: hehe sory.. curi2 ambk gmbr may marin time may tdo..

    tien: tu la.. alhamdulillah.. hehe hrp2 dh sembuh sepenuhnya..

    ReplyDelete