Followers

Dua Empat

Dengan nama Allah.. Assalamu'alaikum wbt & selamat mengulangkaji pelajaran.. hr ni, aku tgk byk sgt kwn2 aku post tntg 24.. ape tu?? ooo rupanya ada 24 hr lg berada di ukm.. diorg post kat fb la, kat blog la, kat email pun ada.. mula2 aku baca status diorg, hati aku biasa jer.. xde prasaan pape.. tp td, waktu ngah smayang zohor, tetiber ht ni teringat kat angka 24.. ya Allah, tetiber terus rasa nk mengalir air mata.. then bila siap smyg, aku buka email.. tetiber ada email dr mahirah.. dia anta email tu kat semua geng MB a.k.a mawar berduri.. sebuah video yg dia wat utk kami.. video tntg kami berlima sepanjang persahabatan kami di ukm.. bila tgk video tu, terus nangis.. xsangka.. kejapnya masa berlalu.. ada 24 hr lagi.. xsampai sebulan.. mulai minggu dpn, semua wat hal msg2 sbb dh nk exam.. huhu sayu hati ni.. rasa berat jer nak tinggalkan ukm.. dulu waktu kat matrik, rasa sayu jgk bila nk balik terus bila hbs exam.. tp xdela rasa sayu mcm ni.. sebab kat sana just dua tahun jer.. sbb aku PDT.. tp kat sini 3 tahun.. hemmm lps ni, dh xjumpa bdk math tiap2 hr lagi dah.. semua ada hala tuju hidup msg2.. ada nk smbg master, ada nk keje, ada nk kawin, ada nk jd usahawan.. dh xleh nk bergurau senda, gelak ketawa mcm sebelum ni.. dah xkan ada kejadian2 spti tdo dlm kuliah, mkn di kafe fst bersama, bergosip, main sudoku n puzzle sama2, minum air gedegang sama2, smyg kat surau math, g lab komputer sama2.. huhu walaupun masih lagi boleh mesej, tanya khabar di fb, blog, email etc, tp xsama.. sbb xleh ckp dpn2.. aku rasa mcm nk mcm ni... kalo keje, semua keje di tempat yg sama, kalo sambung master, semua smbg master supaya aku boleh jumpa bdk2 math tiap2 hari mcm sekarang.. waaaa amat la mustahil utk benda tu berlaku.. huhu nilah kehidupan.. setiap pertemuan, ada perpisahan.. yg tgl hanya kenangan dan gambar2 selama berada di ukm.. student math batch 2008-2011, i will miss you.. miss you a lot.. T_T

Sekiranya Perpisahan Terjadi,
Jangan Salahkan Pertemuan..
Kerana Tanpa Kerelaan Seseorang,
Pertemuan Itu Takkan Berlaku..




2 comments:

  1. kak kin..sedih sero ati ni..huhu..
    semoga kita dipanjangkan jodoh untuk bertemu kembali..insyaAllah..
    rindu sgt2 dgn kenangan kat sini..
    tempat paling byk pengalaman hidup..suka dan duka..
    semoga kita kekal kawan selamanya..amin :)

    ReplyDelete