Followers

Hilang & Jumpa

Dengan nama Allah.. Assalamua'laikum... semalam dinner math kat Bangi Golf Resort (BGR).. aku pegi awal.. mmg dh xblk dah.. so bwk semua alat2 atau pakaian terus.. lbh kurang kul 7, aku, mayrah, salehah, syira n aida ngah borak2 sementara tunggu azan maghrib.. bila siap solat, semua bergegas utk bersiap.. bila dh siap pakai baju, aku capai tudung.. bila pkai tudung, ofkos la kena ada kerongsang kan.. tgn ni pun mencari2 la kotak kerongsang dlm beg.. cari punyer cari, xjumpa... waaaaaaa KOTAK KERONGSANG HILANG!!! ya Allah.. aku dh menggelabah.. aku cari lg.. cri punyer cari, geledah semua brg2, tp stil xjumpa.. aduii time2 mcm ni la dia nk hlg.. dh la kt dlm kotak tu ada semua kerongsang (aku bwk semua), ada gelang, yg pntg ada kerongsang utk selendang yg rumate aku punyer.. waaa nk nangis rasa.. cuak giler.. aku sure aku bwk.. cuma aku tkt aku terletak kt dlm beg org lain.. sbb ms tu nk cpt, kelam kabut, main kuarkan jer brg dr dlm beg, tkt aku tercampak kotak tu kt beg org lain.. sbb ramai yg bwk beg Mimos tu.. isy NA, awak mmg cuai!! kalo xjumpa, mmg mlm td aku pkai tudung tanpa kerongsang la nmpknya... huhu aku gtau diorang.. diorg pun tlg carikan.. tp xjumpa... hampanyaaa... nsb baik la mayrah bwk kerongsang satu bekas jgk.. so aku pnjm yg dia punyer.. ms tu mmg otak xleh nk pk bnda lain dah.. duk ingt kt kerongsang jer.. org lain duk bersolek, duk berhias pun, aku dh xambik peduli.. aku duk cari jer kerongsang di segenap tempat n penjuru.. mata ni asyik melilau2 jer cari bnda tu.. aduhhh ni la kan, kalo dh xde rezeki.. kejap jer Allah tarik.. aku duk bcakap dlm ht.. aku dh start give up nk cari.. then may ajak aku masuk dewan.. aku follow jela dgn ht n otak stil duk pk kan tntg kerongsang.. time dinner, otak ni duk teringt jer kt kerongsang... nk mkn pun, alahai.. pk bnda tu jgk.. so aku pun cpt2 volunteer nk jd camerawoman bg mayrah... aku snap sana sini.. sbb xnk otak ni duk pk psl kotak kerongsang tu... dlm ht ni sedih Allah jela yg th.. huhu then bila dinner dh hbs, skali lg aku ngan may g cari... tp xde.. sobsobsob.. mmg dh nk kuar air mata dah.. tp tahan jer.. sambil ngah tunggu bas, diorg semua ambk gmbr ngan 'King' & 'Queen'.. tp aku xambik pun.. sbb ht duk sedih, otak xleh nk pk.. longlai jer rs.. then kami balik UKM.. dlm bas, otak ni duk pk, mcmaner la aku nk gtau rumate aku yg aku hlgkan kerongsang dia.. aduhai... smpai jer bilik, xlarat nk bukak pintu.. aku ketuk jer.. huhu nsb baik rumate xtdo lg.. bukak jer pintu, "wan... sosobsob kotak kerongsang kin hlg... semua kerongsang hlg.. kerongsang wan skali".. aku dh mula nk nangis.. wan ckp, "xpela.. nk buat cmaner.. bknnya kin sengaja".. nmpknya kena gnti blk la kerongsang wan yg hlg tu.. huhu waktu ngah bg wan mkn mkanan yg aku wat blk, tetiber mayrah call.. then dia ckp, "Kak Kim!! kotak kerongsang kak kim ada dlm beg pink org.. haha"... ya Allah, syukur sgt sbb jmpa blk... alhamdulillah.. gembira tak terkata aku smpai aku peluk wan.. wan gelak jer.. haha alhamdulillah.. ada rezeki lg.. sbb tu jumpa blk.. terima ksh ya Allah.. then bukak hadiah yg aku dpt dr tikah.. dia bg aku emmm ntah la.. ala2 kotak musik gitu.. xth nama dia ape.. haha tp ada ikan kat ats tu.. kalo ltk ikan tu kat atas kotak musik n psg lmpu dia n musik, bnda tu berputar.. haha cantik2.. mlm td tdo psg bnda tu.. hehe testing.. tq tikah... bila nk tdo, habit aku adalah aku akn ltk phone n kunci blk kt tepi aku.. tp bila check, ada phone jer.. bila pk blk, haha lupa plak ptg td sblm g BGR aku ltk kunci blk kt dlm kotak kerongsang.. huhu nmpknya kena hati2 la hr ni.. sbb tkt terkunci blk... hihi ok la.. pnjg sgt dh ni... 

warna dia boleh bertukar2


hehe ltk kt ats meja stdy..time boring2 boleh psg. wat penenang jiwa..haha




No comments:

Post a Comment