Followers

Berita Gembira

Dengan nama Allah.. Assalamu'alaikum n selamat ptg n selamat beristirehat.. hehe hari ni aku gembira sangat.. nak tahu kenapa?? sebab ptg tadi aku dapat tahu sesuatu yang menggembirakan aku... walaupun bukan aku sendiri yang mengalaminya, tapi terasa sangat excited.. mcm aku plak yang alaminya.. hehe nak tahu x?? kak ipar aku (kak fida) pregnant lagi.. hoye2... ni anak kedua.. dah 7 minggu dah.. dijangka bersalin bulan 10 nanti.. xtahu nak gambarkan macamaner... happy sgt2... rasa nak gelak kuat2... alhamdulillah... tahniah akak!!! hehe tak sangka batrisya dh nak dapat adik.. baru2 ni mmg akak ada gtau aku yang dia ngan angah (abg aku) plan nk dapatkan anak kedua.. dia suh aku berdoa byk2 semoga dia pregnant thn ni... tgk2 betul dh pregnant... so ni mmg dh plan la.. bknnya terbabas atau xcontrol... hehe suka2... dpt anak buah lagi.. nmpknya tahun ni aku akan dapat 2 org anak buah... insyaAllah.. kak uji (sepupu aku) pun pregnant jgk skang nih... dijangka bln 6 ni bersalin... anak kedua jgk.. anak pertama dia sayyid.. sayyid ni lg lawak.. dulu sblm kak uji pregnant, sayyid ckp mcm ni, 'mummy, belikan abg baby girl satu kat kedai'.. hahaha mumyy dia jwb mcm ni, 'amboi.. abg ingt nak baby, boleh beli jer kat kedai ker??'.. haha oh yer...sedikit info tntg kak uji aku ni.. dia merupakan satu2nya sepupu aku belah ma aku... ma ada 4 bradik.. tp dua org abg dh xde.. s tgl la dua org iaitu ma n cikna (mama kak uji).. tp waktu cikna pregnantkan kak uji, dia bercerai ngan papa kak uji... so bila kak uji lahir, kuarga aku yang besarkan dia smpai la dia form5... sbb cikna dtg KL cari keje... waktu cuti jer cikna blk kg tgk kak uji n kdg2 dia bwk kak uji dtg KL... tapi kiranya spnjg kak uji sekolah rendah n menengah, dia duk ngan family aku.. n aku jugak ada kakak (kak elin) yg sama umur ngan kak uji.. kak uji lahir bln 4, kak elin lahir bln 6... nak th kenapa kami adk bradik rapat sgt3 ngan kak uji? sebab waktu dia kecik2 dulu, ma aku bg dia minum susu bdn ma aku... masa tu kbtln kak elin pun kecik lagi.. so kiranya dia ni sepupu aku dan juga adik bradik susuan aku.. hehe dh mcm adik bradik betul dah.. sbb tu anak dia aku anggap mcm anak sdare aku sndiri.. skang ni kak uji jadi pengacara Selamat Pagi Malaysia di TV1... dulu setiap hr jumaat, tp skang dh tukar jadi setiap ahad.. oh yer.. asyik pgl kak uji jer... nama penuh dia naziana bt nasir.. hehe ok stp psl kak uji.. waaaa nampaknya raya thn ni makin meriah la..  bertambah lg 2 org.. eh cop2.. raya pose 31/8... akak fida due bln 10.. so sempat nagn raya haji kot.. hehe waaa xsabarnya nak tgk perkembangan perut akak.. hihihi sengal la aku ni.. tp aku mmg suka pegang perut org pregnant... nk rasa pergerakan baby tu... tp stakat ni perut kakak2 aku jela yg aku pegang... hehe oh yer... bila semua org dpt th kak fida pregnant (ku yg announce kat semua org), kak elin yg plg lawak.. haha xsenang duduk dia bila th hal ni.. yela mana taknya, dia kawin bln 3 thn lps kalo xsilap, tp smpai skang xngandung lagi... kak uji ngan kak fida yg pregnant dulu... huhu dia jeles la tu... smapai dia ckp mcm ni, 'awat semua mengandung ni??aku jgk yg xdapat dapat lg..' hehe tu la namanya rezeki.. Allah nak suh kak elin still dlm suasana honeymoon kot.. hehe sabar la yer kak elin.. bykkan berdoa.. dia duk risau sbb org lain umur 30 dh ada 2 org ank.. dia pregnant pun xlg.. hihi nk wat cmaner.. rezeki msg2 berbeza.. xsama... uyo nk tlg pun xdpt... hehe ok laa... nak berbuka pose.. ada 5 hr lagi.. chayok2 NA!!! :)

kak uji.. 
kak fida n csya (batrisya)


p/s: hr selasa ni kena ponteng kls nuklear... ada appointment Dr. di HUKM... hehe may kata nk teman... ok no hal.. sape nk ikut boleh ikut... hrp2 ni last appointment.. ameen..

2 comments:

  1. tahniah sbb bakal dpt anak buah baru. : )
    lin pn bakal dpt yg baru hjg bulan ni.
    InsyaAllah. hehee.

    ReplyDelete