Followers

Omputih Word..

Dengan nama Allah...
Salam semua n selamat tghri.. dh lunch ker??hehe.. saya baru lps beli makanan.. tp xmkn lg.. jap2 lg laa... kenyang lg.. td dh breakfast... roti bun dua + hot choc...
tgh2 hr mcm2 ni, bestnyer layan blog.. layan novel2 kat blog2 penulis... menceriakan suasana... hihihi..
oh yer... bkn nk ckp psl novel sbnrnya... haha termelencong plak...
jz nk citer smthng tntg diri aku... slh st klmhn aku bila nk ckp bahasa omputih... huhu
aku ni ada skt mslh kalo nk ckp sesuatu word omputih ni.. xth laa nape...
aku sering tertukar word2 omputih ni.. dh anak jati melayu... so kekok bila nk guna word omputih ni, mula la tersasul mcm2.. haha selalunya aku akn tertukar kalo word2 tu hampir2 nk sama dr segi ejaan atau sebutan...
tetiber teringat sem lps.. ada st kejadian yg berkaitan ngan topik hr ni.. ms tu aku kat blk suraya n syasya.. duk borak2.. pastu syasya ada nk ckp ape ntah.. dia mcm nk wat lawak n menyakat aku la.. ala2 gitu la.. pastu aku ape lg, cepat2 la tahan dia dr bckp... pegang dia, tutup mulut dia... huhu pastu aku ckp,"syasya, jgn la gtau.. malu.." syasya n suraya n lin dh gelak2.. aku nk ckp mcm ni sbnrnya, "sya, shut up".. tetiber aku ckp "sya, stupid"... adoiiiii... ape kena otak aku nih??dh mula la ni.. malu giler... rs bsalah sgt3 kt sya... terus diorg senyap.. huhu aku xde niat pun nk ckp stupid.. aku nk ckp shut up.. huhu byk kali jgk la aku duk mtk maaf kat sya.. sbb tersasul... ntah la.. aku nk ckp shut up, tp masa tu dlm kpala aku duk terbayang word stupid.. huhhh masalah betul otak ni...
haaa... ada satu lg insiden yg mlibatkan tertukar word ni... insiden ni dh lama dah.. waktu aku sekolah menengah lagi.. masa tu aku sakit ape ntah.. tak tahan sakitnya... so ma aku suh mkn ubat tahan sakit.. aku pun mtk la dr mak sdare aku yg kebetulan ada kt umah aku ms tu.. "cikna, ada ubat poundsterling x??"... "ha??"... menganga mak sdare aku... berkerut2 dahi dia pk ubat ape la tu... huhu dia tanyer lagi, "sakit ape??".. "sakit perut la..".. aku mcm dh agak yg nama ubt tu salah bila tgk muka dia berkerut2.. aku pun tanyer balik, "ubat tahan sakit ada x??".. "lorr... bkn poundsterling... ponstan laa..ada ke plak ubat poundsterling.. isy budak ni".. haha malu sgt3... hlg rs skt sbb malu... xth la org lain ada dgr x?? isy lorr... awat la otak aku ni slalu jer tertukar word2 omputih ni.. byk lg insiden tertukar word ni.. tp lupa.. yg dua ni mmg aku ingt smpai mati... sbb malu giler2.. huhu sabar jela... lps2 ni kena pk betul2 sebelum nk bckp omputih... hihihi tkt terjadi lg insiden mcm ni... tp kalo dh sedap duk bersembang, mmg xperasan bnda ni.. xde masa nya nk pk sebelum bckp.. main hentam jer.. tu yg tersasul, tertukar tu... huhu hrp2 korang xdela jd mcm aku ni.. ok la... sekian sajer.. hihi



No comments:

Post a Comment